27 September 2011

අතරින් පතර...(3) / Random Lot...(3)


කැපවීම... / Dedication...




හෙවන... / Shade...


තනිකම... / Loneliness...








* * * * * * * * * *
Pictures were taken by - 
       Casio Exlim 8.1MP         Nokia C5




22 September 2011

මානව ප්‍රජනන පද්ධතිය සහ 18+... / Human Reproduction Unit & 18+...

                                                    


                         


            මේක ටිකක් වෙනස් කතාවක්. සමහරවිට අනිත් අය මා එක්ක එකඟ නොවෙන්න පුළුවන්. ඒත් මම හිතනවා මම වැරදි නෑ කියලා.

            මට අවස්ථාව ලැබුණා රාගම වෛද්‍ය පීඨයේ ළඟදි පැවැත්වුණු වෛද්‍ය ප්‍රදර්ශනය බලන්න යන්න. ඒ සැප්. 5-10 අතර කාලයේ. මම මෑත කාලයේ කොළඹ (MedEx), ජ'පුර (වෙදැස), කැළණිය/රාගම (MedKel) වෛද්‍ය පීඨවලින් සංවිධානය කරපු ප්‍රදර්ශන තුනම බලන්න ගියා. ඒ නිසා මට මෙවරත් එහෙම එකකට යන්න ලොකු අවශ්‍යතාවයක් තිබ්බෙ නෑ. (කොහොමත් මගෙ field එක Plant genetics/Biotechnology නිසා.)

            ඇත්තටම මම ගියේ මගේ ඉතාම හොඳ මිතුරියකගෙ ඇරයුම නිසා. ඇය රාගම වෛද්‍ය පීඨයේ දෙවන වසර ශිෂ්‍යාවක්. මම මේක ලියන්න හේතුව ප්‍රදර්ශනය ගැන කියන්න නෙමෙයි. එහිදී මට පෙනුන දෙයක් ගැන හිතුන දෙයක් කියන්න.

          වෛද්‍ය ප්‍රදර්ශනයක් සාමාන්‍යයෙන් Anatomy and Physiology, Neurology, ENT, Respiratory, Psychology  Toxicology, Food and digestion, Forensic medicine වගේ අංශ යටතේ සංවිධානය වෙනවා. අපි එක්තරා ' δ (delta) T ' මොහොතක පරිශ්‍රයේ මුළු නරඹන්නන් සංඛ්‍යාව මොන අංශ වලද බෙදිලා ඉන්නෙ කියලා බැලුවොත්..., ඔබ නොවැරදීම එක උත්තරයක් දේවි. ඒ වැඩියෙන්ම ඉන්නෙ Reproduction Unit  එකේ කියල. ඒ සංසිද්ධිය ඇතිවෙන්නෙ වෛද්‍ය ප්‍රදර්ශනවල විතරක් නෙමෙයි. පොත්, ඡායාරූප, චිත්‍ර, චිත්‍රපට වගේ ඕනම එකකට සාධාරණයි. ඇයි එහෙම වෙන්නෙ..?


            මානව ශරීරයේ මේතරම් පද්ධති තියෙද්දි..., ඇයි ප්‍රජනන පද්ධතියට මේ තරම් ජනගහනයක්..! මම මේ කාරණය ගැන එතරම් හිතන්නෙ නෑ එහි සංයුතිය අවු. 15 -  45 අතර වුණා නම්. ඒත් එහි සැබෑ සංයුතිය අවු. 10 - 80 විතර පරාසයක විහිදුනා...!

            Reproduction Unit එකට මේ හැමෝම යන්නෙ මනව ප්‍රජනන පද්ධතිය ගැන සත්‍ය වශයෙන් ව්‍යුහාත්මක සහා කෘත්‍යාත්මක හැදෑරීමක් සඳහාම ද...? 20-40% ප්‍රමාණයක් දැනුම මූලික කරගෙන යනවා වෙන්න පුළුවන්. එතකොට ඉතිරි 60%...?

            මම යෝජනා කරනවා ඉතිරි 60% යන්නෙ කුතුහලය මූලික කරගෙන කියලා. ඒත් ඇයි මෙතරම් කුතුහලයක්...! ලංකාවේ මිනිස්සුන්ගේ ලිංගික පීඩනය පිළිඹද දර්ශකයක් ද මේ පේන්නේ..? සමහර වෙලාවට ඒ සැකය සාධාරණයි කියලා හිතෙනවා. හේතුව, තත්කාලීන සමාජයට එකතුවන බාල වර්ගයේ චිත්‍රපට, පොත්, සඟරා, විළාසිතා කන්දරාව දිහා බැලුවාම.

            වැරදියට තේරුම් ගන්න එපා, මම බාල වර්ගයේ කියලා හැඳින්වූයේ ලිංගිකත්වය/ ශෘංගාරය කියන සංකල්පය/ ක්‍රියාවලිය නෙමෙයි. මානව ලිංගිකත්වය ස්වභාවික වගේම මානව ජීවන චක්‍රයේ වටිනාම සංසිද්ධියක්. ඒ වගේම මමත් බොහොම කුතුහලයෙන් ඉඳලා සෑහෙන අධ්‍යනයක් කරපු විෂයක්. ලිංගිකත්වය කියන්නෙ විෂයකටත් වඩා කලාවක්. කලාවක් තේරුම් ගන්න හැමෝටම බැහැ. කලාවකට ඊට ආවේණික හර පද්ධතීන් තියනවා, ඊට ආවේණික අර්ථ නිරූපන තියනවා, ඊට අවේණික ශිල්ප ක්‍රම තියනවා.  එකිනෙකා තේරුම් ගන්න විදිහත්, අවබෝධ කරගන්න විදිහත්, ඒ අවබෝධය ආනන්දයකට පෙරළ ගන්න විදිහත් එකිනෙකට වෙනස්. ඒ වගේම ලිංගිකත්වය අව ප්‍රමාණයෙන් ස්පර්ශ කරලා සරළ විනෝදයකට හරව ගත්තොත් ඉන් ලැබෙන ප්‍රතිඵල ඉතා භයානකයි. ලිංගිකත්වය වෙළඳ භාණ්ඩයක් බවට පත්වෙන්නෙත් ඒ වගේ අවරසිකත්වයෙන් පෙළෙන සමාජයක. එය වෙළඳ භාණ්ඩයක් වීම මානව ලිංගිකත්වය කියන කලාවටත්, පොදුජන විඥාණයටත් විශාල හානියක් කරනවා.

            මම මේ පිළිඹඳ දැනුම ගවේශණය කරන්න පටන් ගත්තෙ මට අවුරුදු 14 විතර කාලයේ ඉඳන්. මගේ වාසනාවකට ද කොහෙද මම නිවැරදි track  එකේ හිටියේ. මගේ මූලාශ්‍ර බහුතරයක් ම විෂය මූලික ප්‍රකාශන. මුලින් මැජික් වගේ පෙනුනට අවබෝධය පුළුල් වෙනකොට එහි ස්වභාවිකත්වයත්, වටිනාකමත්, ඒ සංසිද්ධිය කොහොමද තේරුම් ගන්නෙ කියලත් මට අවබෝධ වුණා. ඒ නිසා මම හිතනවා දැන් මට පුළුවන් ඒ විෂය ක්ශේත්‍රය ගැන ෆැන්ටසි රාමුවෙන් එළියට ඇවිත් බලන්න.

            ඒත් බහුතරයකට මේ අවබෝධය නැහැ. ඒ නිසා වැඩිදෙනා මේ ෆැන්ටසියට අහුවෙනවා. 'ෆැන්ටසියෙන්' ලැබෙන 'ආතල්' එකට මිනිත්තු කිහිපයකට වඩා පැවැත්මක් නැති බව දැන දැනම ඒකට අහුවෙනවා.

            ඇයි මෙහෙම වෙලා තියෙන්නේ..? මම හිතනවා මානව ලිංගිකත්වය ගැන නිවැරදි දැනුම සහ අවබෝධය පාසලෙන් වගේම පවුල් පරිසරයෙනුත් 'ළමයා' ගේ වයසට ගැලපෙන විදිහට නොලැබෙන නිසා කියලා. ඒ වගේම පොදු සමාජයේ මේ මාතෘකාව ගැන නිවැරදි විදිහට කතා කරන්නෙ නෑ. ඒ වෙනුවට වෙළඳ අවශ්‍යතා සඳහා මේ සංකල්පය, එහෙම නැත්තම් මේ හිස්තැන හිතේ හැටියට ගණිකා වෘත්තියේ යෙදවීමට ඇති ඉඩකඩ ඕන තරම්. ළමයෙක් කුඩා කාලයේ අම්මාගෙන් ඇහුවාම "අම්මේ , මම මේ ලෝකෙට ආවේ කොහොමද..?" කියලා, " රෝස කැළෙන් ගෙනාවා.."  වගේ උත්තර තාමත් ලැබෙනවා නම්, අපි මේ ගැන තව දුරටත් කතා කරලා වැඩක් නෑ. වැසුනු දෙයක් ගැන කුතුහලය ඕනම කෙනෙකුට තියනවා. තමන්ගෙ වත්තෙ පොල් තියාගෙන, හොර පොල් කඩන්න ගොඩක් අය කැමතියි. මේ 'හොර පොල්' කැඩීමේ මානසිකත්වය කුඩා කාලයේ ඉඳලා වෙනස් වෙනවා නම් සමාජය මීට වඩා බුද්ධිමත් වේවි.
( සමාජය යහපත් වේවි කියලා මම කියන්නෙ නෑ. මොකද යහපත් සමාජයක් කියන්නෙ තවත් එක් ෆැන්ටසියක් විතරක් නිසා. )

            ලංකාවේ වෛද්‍ය පීඨ වලින් මේ  වගේ ප්‍රදර්ශන සංවිධානය කරන එක ගැන මම සතුටු වෙනවා. මිනිස්සුන්ට මේ ෆැන්ටසි රාමුවෙන් එළියට එන්න උත්ප්‍රේරකයක් වන නිසා. අනික මම කැමතියි චිත්‍රපට ශාලාවල යකඩ වැටවල් තවදුරටත් උසස් රසඥතාවයෙන් යුක්ත චිත්‍රපට පෙන්නන යුගයක් ඇති වෙනකල් ආරක්ෂා වෙනවා දකින්නත්.

            අවසාන වශයෙන් රාගම වෛද්‍ය පීඨයේ, කසුනිකා වගආරච්චි සොයුරියට මගේ ගෞරව පූර්වක ස්තුතිය. ඒ මට මෙහෙම දෙයක් හිතන්න අවස්ථාව ලබා දුන්නාට.

04 September 2011

අතරින් පතර...(2) / Random Lot...(2)

Location - Boys' hostel, Wayamba Uni
අඳුරින් එළියට... / From DARK to LIGHT…

            සාමාන්‍ය ජීවිතයේ දි  අපිට දකින්න ලැබෙන සමහර සුන්දර දේවල් ගැන, ටිකක් ගැඹුරින් හොයලා බැලුවොත්..., අවබෝධ කරගන්න පුළුවන් ඒවායෙ මුල් කාලය තරම් සුන්දර එකක් නොවන බවආරම්භය එතරම් සුන්දර නොවුනට, අවසන් ඵලය සුන්දර නම්...

වටිනාකම තියෙන්නෙ එතන යි...


Location - Daladaa Maligawa, Mahanuwara.
දෙනෙතේ කථාව... / Story in the EYE…

'ඇස්'..,
වචන වලින්, අනිත් ඉරියව් වලින්  ප්‍රකාශ වෙන්නෙ නැති ගොඩක් අදහස් තේරුම් ගන්න පුළුවන් හොඳම  මාධ්‍යක්.
තමන්ට කැමති විදිහට නිදහසේ ජීවත් වෙන්න තියන නිසර්ග හැඟීම් සියල්ල යටපත් කරගෙන, තමන්ට කිසිම විදිහකින් අදාල නැති, කවදාවත් කරන්න බලාපොරොත්තු නොවුන දෙයක්, ඕන වුණාම අයින් වෙන්නත් බැරිව, කරන්න වුනාම...

ලෝකෙටම ඇහෙන්න කෑගහල කියන්න ඕනකම තිබුනත්, "තත්වය" කියන යදම් වලින් විලංගු දාලා නම් තියෙන්නෙ..,

හිතාගන්න පුළුවන්ද ඒක කොයිතරම් අසරණකමක් කියලා..?


Location - Mahanuwara.
තෝරාගැනීම… / The CHOICE…

               ධරණි තලය සැලකුවාම, එක එක කොට්ඨාශවලට තමන්ගේ ජීවන විළාසය  ප්‍රශස්ථ මට්ටමින් පවත්වාගෙන යන්න  අනන්‍ය වූ වාස භූමි පිහිටලා තියනවා.
තව කොට්ඨාශයක් භුමි  ආක්‍රමණය කළාම, කොට්ඨාශය පළමු අයට වඩා බලවත් නම්, පළමු පිරිසට තියන තෝරාගැනීම් ඉතාම සීමිත වෙනවා. සීමිත තෝරාගැනීම් පවා සමහරවිට බලවත් පිරිසෙන් දූශ්‍ය වූ දේ විය හැකියි. ඒක "මානුශීය " අසාධාරණ  වෙන්න පුළුවන්. නමුත් ලෝක ඉතිහාසය පුරාම මීට වෙනස් අවස්ථා ඇත්තෙම නැති තරම්. කොහොම නමුත් එක් කොට්ඨාශයක ජීවන විළාසය, තවත් කොට්ඨාශයක හැසිරීම මත තීරණය වෙන එක ඇත්තටම අවාසනාවක්.


Location - Primary school, Kegalla
පැමිණීම සහ මුළු ගණන... / PRESENCE and TOTAL…


Location - Kanniya
ජීවන ගමන... / JOURNEY of LIFE…

                 ඡායාරූපය එතරම් හොඳ නැතුව ඇති. ඊට හේතුව මෙතන පහුකරද්දි බස් එකේ වේගය ටිකක් වැඩි නිසා. මේ අළුත් කන්නියා පාලම මුණගැහෙන්න ටිකක් කලින්.
මේ දර්ශනය සුන්දර නැද්ද කියන්න මම දන්නෙ නැහැ.
'තංගවේලු' කියන්නෙ කන්නියා-1 ප්‍රදේශයේ ජීවත්වෙන ගොවියෙක්. ඔහු ගොයම් කපලා, වී ටික ගෝනිවලට අහුරලා විකුණුවට පස්සෙ, ඉතුරු වෙන පිදුරු ටික පවා කීයකට හරි දීගන්න හදන්නේ, ගත්ත ණය ගෙවලා ආපහු හැරිල බලනකොට අනික් අවශ්‍යතා සපුරගන්න අතේ කීයක්වත් නැති නිසා.
මේ වගේ තංගවේලු ලා තවත් සියගානක්  ත්‍රිකුණාමලය, මඩකලපුව, අම්පාර අවට දිනපතා මේ විදිහට තමන්ට උරුම ගමන යනවා ඕන කෙනෙකුට දකින්න පුළුවන්..
යුද්ධය නම් අවසන්.  වුණාට සාමයේ සහ සංවර්ධනයේ සැබෑ  ප්‍රතිඵල බිම් මට්ටමට ලැබෙන්න තව කොතරම් කාලයක් ගතවේවි ..?


Location - Kanniya


Location - Kanniya
(කොටි/අලි) තර්ජනය සහ ආරක්ෂාව... / (Tiger/Elephant) The THREAT and DEFENCE…

                              ආරක්ෂාව වුවමනා වෙන්නේ තමන්ගෙ ජීවිතයට යම්කිසි තර්ජනයක් තියනකොට. කව්රුත් කැමතියි බියෙන් සහ සැකයෙන් තොරව ජීවත් වෙන්න.

කන්නියා ප්‍රදේශය වඩාත් ප්‍රසිද්ධ ස්වභාවික උණු දිය උල්පත් වලට. වර්ෂ 2000 ආසන්න සහ ඊට පස්සෙ කාලයේ දී මේ ප්‍රදේශයේ සියළුම ක්‍රියාකාරකම් පාලනය වුණේ කොටි සංවිධානය මගින්. උණුදිය උල්පත් බලන්න එන දේශීය සහ විදේශීය සංචාරකයන්ට ටිකට් පවා ඔවුන් අලෙවි කලා. ඒ වකවානුවේ දී රජයේ හමුදා මැඩපවත්වන්න කොටි සංවිධානය භාවිතා කළ කම්බි රෝල්, දැන් වල් අලි මැඩ පවත්වන්න යොදාගෙන. කොහොම නමුත් හමුදා නවත්තන්න අමාරු වුණ විදිහටම, වල් අලි නවත්තන්නත් මේවාට අමාරුයි.

මේ කම්බි දඟර වලින් එහා පැත්තෙ තියෙන්නෙ කන්නියාවල මිනිස්සුන්ගෙ ජීවිතය. කම්බි දඟරවලට වල් අලි එන එක නවත්තන්න අමාරුයි තමයි. නමුත් ඒ මිනිස්සුන්ගෙ බඩට දැනෙන බඩගින්න නවත්තන්න නම් වල් අලින්ටවත් බැහැ.
                 

Location - Kanniya
නැගෙනහිර - නැගෙන හිරු... / SUN RISE  in the EAST…


           ජීවිතය මීදුමකින් වැසීගිය අඳුරු කාල, කාට වුණත්, කවදා හරි එළඹෙන්න පුළුවන්. කාලවල සිද්ධවෙන දේවල් මොනවද කියලා කාටවත් හරි හැටි අවබෝධයක් නැති එක පුදුමයක් නෙමෙයි. සමහරු අඳුරෙම ඉපදිලා, අඳුරෙම මැරිලා යනවාවාසනාව තියන ටික දෙනෙක් හරි පායන හිරුගේ රශ්මිය විඳින්න ජීවත් වෙනවා.

හිරු සමග මහ පොළොව මත පතිත වෙන්නෙ අළුත් ලෝකයක්. අඳුරින් මිදෙන්න වාසනාව තිබුනට විතරක් මදි, ආලෝකයේ ජීවත් වෙන්නත් දැනගන්න ඕන.
නැත්තම් අඳුරේ දි නොපෙනී ජීවත් වුණා වගේ, අලෝකයේදි ත් නොපෙනෙන සේ ජීවත් වෙන්න සිද්ද වෙනවා.

මොකද..., අලෝකය සමහරවිට අඳුරට වඩා සාහසික යි.






Location - Wayamba Uni.
රියදුරු අසුනට බුදු සරණයි... / BUDDHA SAVE the DRIVER…


Location - Hortan Plnnce
සංරක්ෂණය... / Conservation…

                 සමහර දේවල් වැසී තියනතාක් කල් ඒවායේ වටිනාකම සහ සුන්දරත්වය ආරක්ෂා වෙනවාපොදු සමාජය වගකීම් විරහිතයි. බහුතරයක් , සුළුතරයක් කියන එක වැඩකට නැති කාරණයක්. කුමක් වුණත් නිතරම පෙනෙන්න තිබීමත්, ඕන කෙනෙකුට, ඕන වෙලාවක භාවිතයට තිබීමත්, ඕනම දෙයක වටිනාකම අඩු කරන්න සමත්.
ඉල්ලුම හැමවිටම රඳාපවතින්නෙ සැපයීම මත නෙමෙයි. වටිනාකම ආරක්ෂා කරගන්න, එවිට ඉල්ලුම දිගටම පවතීවි.



වැජඹීම... / GRANDEURE…

                 වරදවා වටහා ගැනීම් සමාජයේ ඉතා සුලබයි. සමහර විටෙක ඒවා සුළු කාලයකින් නිවැරදි වෙනවා. සමහර ඒවාට ගොඩක් කල් ගතවෙනවා.
අහලා තියනව ගොබෙල්ස්  න්‍යාය..? එකම බොරුව සිය පාරක් කිව්වොත් ඒක ඇත්තක් වෙන්න පුළුවන්නමුත් වැරැද්දක් කවදා හරි නිවැරදි විය යුතුයි.
අඩුම තරමේ ඒක සාක්ෂි ඇතුව ඔප්පු කලාම වත්.


Location - Sithulpawwa temple, Kirinda.
පැවැත්ම... / Long live…

                මිනිස්සු හැමෝම එකයි කියලා, එකම ලේ තියා මොනවා තිබුනත් මම පිළිගන්නෙ නැහැ. හැමෝටම තමන්ගෙ මට්ටමින් පනවා ගත්ත ආස්ථාන තියනවා. කාටවත්, කවුරුවත්, කිසිම දෙයක් සම්බන්ධයෙන් වැරදියි කියන්න හැකියාවක් නැහැ. වගේම කාටවත් කාණ්ඩ විදිහට බෙදෙන්න පවා හැකියාවක් නැහැ. එකම බෙදීම තනියෙන් පමණයි.
මිනිසා සමාජ සත්වයෙක් කියල මම පිළිගන්නවා. නමුත් සමාජීය බව ඕන වෙන්නේ සමාජ චර්යාවට පමණයි. එහෙම නැතිනම් සමාජය මත ගැති වීමට තරම් ප්‍රාථමික මූල විනාශවෙලා නම් පමණයි.
එහෙම කියන්න හේතුව, මිනිහෙක් උපදිනකොට එයාකාරයෙන් බෙදෙන්න කිසිම දෙයක් අරන් එන්නෙ නැති නිසා. ආගම, ජාතිය, කුලය, පංතිය, වර්ගය ඉපදීමෙන් පසුව 'ආරෝපණය කරන' දේවල්.
මිනිසාගේ බුද්ධි මට්ටම උසස් නිසාප්‍රාථමික සත්ව කොට්ඨාශවලට වඩා වෙනස්ව තම ජීවිත විලාසය තමන්ටම නිර්මාණය කරගත හැකියි. සඳහා සුදුසු දර්ශනයක් භාවිත කල හැකියි. නමුත් සඳහා කිසිම අනවශ්‍ය බාහිර බලපෑමක් සිදු නොවිය යුතුයි..
පැවැත්මක් තිබිය යුත්තේත් එවන් නිදහස් චින්තනයට ඉඩ සළසන දර්ශනවලට පමණයි.

* * * * * * * * * *

Pictures were taken by - 

Fuji finepix AV140                        Nokia 3250


Sony Ericson K800i                  Panasonic DMC- TZ4 

  Nikon COOLPIX L4        Sony Cyber - shot W810


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...